Totes les organitzacions empresarials i entitats socials del sector català d’atenció a les persones acorden exigir la retirada de les mesures anunciades ahir per la directora general de l’ICASS, que suposarien l’ajornament del pagament del 35% del serveis col·laboradors i del 100% dels concertats i de gestió pels mesos de setembre i octubre Els representants del sector es reuniran aquesta tarda amb el conseller de Benestar Social i Família per alertar-lo que l’aplicació d’aquestes mesures posarien en risc l’atenció a uns 150.000 usuaris i 50.000 llocs de feina Barcelona, 27 de setembre: Els representants de totes les organitzacions empresarials i entitats socials del sector català d’atenció a les persones s’han reunit aquest migdia a la seu de Foment del Treball de Barcelona per tal d’estudiar conjuntament les possibles accions a realitzar davant de l’anunci d’ajornament dels pagaments de la Generalitat als serveis col·laboradors, concertats i de gestió realitzat ahir per la directora general de l’ICASS, Carmela Fortuny. Durant la trobada, els representants del sector han acordat demanar una reunió amb el conseller de Benestar Social i Família, Josep-Lluís Cleries, que tindrà lloc aquesta tarda a les 20:00 a Palau de Mar per tal d’exigir la retirada de les mesures comunicades per Carmela Fortuny i que suposarien que, els mesos de setembre i octubre, l’ICASS únicament pagui el 100% de les ajudes adreçades a persones i només el 65% dels serveis amb places col·laboradores, mentre que els serveis concertats i de gestió no cobrarien res durant aquest període. En el cas que aquestes mesures tiressin endavant, suposarien posar en risc el conjunt d’un sector vulnerable, així com l’atenció a uns 150.000 usuaris i 50.000 llocs de feina, i més tenint en compte les dificultats econòmiques que venen patint les entitats catalanes dedicades a l’atenció a la dependència en els darrers dos anys en un context de congelació, retallades de la tarifa pública i increments salarials.